Produsul și politica de produs .

Produsul reprezintă un obiect de studio pentru mai multe discipline ştiintifice , atât de factură tehnică cât şi de factură economică. Un singur bun materiel poate fi interpretat , succesiv, drept obiect al producţiei , circulaţiei mărfurilor sau al consumului. Acesta poate fi examinat drept o sumă de însuşiri corporale sau drept valoare de schimb. Politica de produs reprezintă principal component a mixului de marketing a intreprinderii. Fără a avea produse competitive , adaptate cerinţelor pieţei-ţintă, nimeni nu are nici o şansă in competiţia pentru atragerea unui număr cât mai mare de clienţi. De asemenea , fundamentarea politicii de produs reprezintă punctual de plecare in definirea mixului de marketing a întreprinderii.

Componenta de bază a mixului de marketing este produsul. A creea produse bune pe care clienții vor sa le cumpere este o adevarată provocare. Aceștia sunt interesațo in beneficiile pe care produsul respectiv le oferă . foomd astfel dispuși sa plăteascp sume mai mari.

Companiile au 4 metode de a vinde un produs :

  1. A se vinde ceva ce deja există
  2. A face un produs pe care consumatorii il cer.
  3. A anticipa nevoile consumatorilor
  4. A face un produs pe care nimeni nu l-a cerut dar care ii va incanta pe consumatori.

Locul central in cadrul mixului de marketing ii revine produsului . Astfel acesta este compus din :

  1. Gamă : dimensiuni ; structură
  2. Atribute : (corporale si necorporale) : design; culoare ; ambalaj; nume; marca; servicii post-vanzare
  3. Cominicatii referitoare la produs
  4. Imaginea produsului

Politica de produs este deseori comparata cu „inima marketingului” , prin aceasta metafora incercandu-se a se exprima ideea ca dezvoltarea de produse , servicii și idei , și conducerea acestora pe piață, de-a lungul ciclului lor vital, se constituile in nucleu al activitatii de marketing.

Lasă un comentariu