Prețul este singurul element al marketingului care aduce profit , el poate fi definit ca fiind raportul dintre suma de bani ce trebuie plătită de cumpărător pentru obținerea unei anumite cantități dintr-un bun sau serviciu. Fiecare produs sau serviciu are obligatoriu un preț. Există mai multe tipuri de preț precum prețul rotund , magic , impar , minim , maxim, negociat si recomandat, iar acestea sunt folosite in diferite tranzacții. Politica de preț are in vedere costurile existente intr-o intreprindere și face parte din cele patru politici de bază ale mixului de marketing.
Politica de preț are in vedere absolut tot ce inseamnă preț si cost intr-o intreprindere și face parte din cele patru politici de bază ale marketingului.
Obiectivele politicii de preț sunt:
1. Profitabilitate și eficiența financiară
– Profit
– Contributie marginală
– Rata de recuperare a costurilor
– Randamentul investiției
– Cash Flow
– Dividende
– Indicatori de bonitate financiară
2. Orientare către concurență
– Contracararea competitorilor
– Evitarea duelului intre preturi
– Flexibilitatea pretului
3.Orientarea catre client
– Valoare de intrebuintare
– Prestigiu
– Accesibilitate
Pretul poate fi definit ca fiind raportul dintre suma de bani ce trebuie platitia de cumparator pentru obtinerea unei anumite cantitati dintr-un bun sau serviciu , putand fi sintetizat astfel:
PREȚ= Suma de bani primită de vânzător/cantitatea de bunuri sau servicii primită de cumpărător.
Cea mai importanta relatie , din punct de vedere economic , in care pretul este un pion principal este relatia produs – pret. Acesti doi termeni nu pot fi separati deloc in cadrul unei intreprinderiȘ in primul rand un produs nu poate exista fara un pret , iar in al doilea rand pretul nu poate fi o notiune teoretica , acesta trebuie sa fie doar alaturi de produsul reprezentat. Pretul, spre deosebire de toate celelalte elemente ale marketingului, se distinge prin faptul ca singurul este care aduce profit , celelalte aducand doar costuri/.
In concluzie, prețul este cel mai importat element al unei intreprinderi deoarece este singurul element al marketingului care aduce profit si nu pierderi.