Prețul și Politica de preț

pret

  Prețul este singurul element al marketingului care aduce profit , el poate fi definit ca fiind raportul dintre suma de bani ce trebuie plătită de cumpărător pentru obținerea unei anumite cantități dintr-un bun sau serviciu. Fiecare produs sau serviciu are obligatoriu un preț. Există mai multe tipuri de preț precum prețul rotund , magic , impar , minim , maxim, negociat si recomandat, iar acestea sunt folosite in diferite tranzacții. Politica de preț are in vedere costurile existente intr-o intreprindere și face parte din cele patru politici de bază ale mixului de marketing.

Politica de preț are in vedere absolut tot ce inseamnă preț si cost intr-o intreprindere și face parte din cele patru politici de bază ale marketingului.

Obiectivele politicii de preț sunt:

1. Profitabilitate și eficiența financiară

– Profit

– Contributie marginală

– Rata de recuperare a costurilor

– Randamentul investiției

– Cash Flow

– Dividende

– Indicatori de bonitate financiară

2. Orientare către concurență

– Contracararea competitorilor

– Evitarea duelului intre preturi

– Flexibilitatea pretului

3.Orientarea catre client

– Valoare de intrebuintare

– Prestigiu

– Accesibilitate

Pretul poate fi definit ca fiind raportul dintre suma de bani ce trebuie platitia de cumparator pentru obtinerea unei anumite cantitati dintr-un bun sau serviciu , putand fi sintetizat astfel:

PREȚ= Suma de bani primită de vânzător/cantitatea de bunuri sau servicii primită de cumpărător.

Cea mai importanta relatie , din punct de vedere economic , in care pretul este un pion principal este relatia produs – pret. Acesti doi termeni nu pot fi separati deloc in cadrul unei intreprinderiȘ in primul rand un produs nu poate exista fara un pret , iar in al doilea rand pretul nu poate fi o notiune teoretica , acesta trebuie sa fie doar alaturi de produsul reprezentat. Pretul, spre deosebire de toate celelalte elemente ale marketingului, se distinge prin faptul ca singurul este care aduce profit , celelalte aducand doar costuri/.

In concluzie, prețul este cel mai importat element al unei intreprinderi deoarece este singurul element al marketingului care aduce profit si nu pierderi.

Lasă un comentariu